+38044 278-52-15
nort@nort.org.ua
01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 7/11
UA RU

Зразкові приклади незалежних крамниць в Україні, 2018

02.11.2018

Експерт: Олександр Савенко, голова Комітету з урегулювання питань торгової нерухомості ГС «Національна організація роздрібної торгівлі» (НОРТ)

 

Продовжуємо цикл публікацій щодо створення успішних крамниць. В першій публікації можна дізнатися, що таке незалежна крамниця, в другій – яке торгівельне обладнання зможе підняти рівень продажів в незалежних закладах торгівлі. Далі – рекомендації щодо облаштування Демонстраційної Зони в крамниці та про дзеркала, як унікальний матеріальний об’єкт незалежних крамниць.

 

Можна чимало роз’яснювати в теорії що та де, проте ліпше 1 раз побачити, ніж 100 разів почути, що ж то за звір інді/незалежна крамниця?

 

Тому, давайте відвідаємо!

 

Для мене особисто  виявилось непростим обрати кращих для прикладів-зразків. Бо знаю десятки зразкових, надихаючих інді-місцин в Україні, але коли писати про всіх в одній замітці – буде скоріше оглядовий рейтинг для вузьких фахівців, ніж щось корисне та доступне для всіх зацікавлених в цій темі.  Тому склав список критеріїв, за якими скоротив нескінченний список класних інді-крамниць. Ось критерії, якими керувався:

 

  • Локація має існувати довше 5 років (звісно це не 50 років, проте і не «інерційні» перші 2-3 роки, поки рух справи відбувається завдячуючи первинному імпульсу фінансових інвестицій). А коли проекту перевалило вже за 5-10 років – він працює на самозабезпеченні (лояльності Клієнтів) та має досвід різних етапів економічного циклу…. тим паче, що в Україні останні 5 років варто зараховувати як 25 років практики у Франції, чи 50 в Канаді )))  Тому, за цим критерієм «часу», довелось викреслити десяток неймовірних інді-локацій в Одесі, які поки мають досвіду практики по 2-3 роки.

 

  • Зразкові крамниці мають самостійно створити та втілити дійсно інноваційні моменти в рітейл-практиці. Такі інновації в одному місці, що далі це запустило ланцюги новацій та змін в оточуючому соціумі. Тому проекти-«кальки» (коли беруть проект закордоном, копіюють, тільки вивіски замінюють) довелось викреслювати і викреслювати. То цікаві локації, проте творення інновацій в них практично не буває. То просто гарне копіювання «как у …».

 

  • Ціновий сегмент в своїй товарній групі – доступний для середньостатистичних громадян (з доходом десь 300 у.о. на місяць). Тому чудові приклади індепендент-«сторів» типу «оптика Ковальского» або Острів – я мусив не розглядати для цього огляду-орієнтиру.

 

  • Крамниця має фізичну локацію. Бувають класні магазини за всіма критеріями (асортимент, цінова політика, сервіс…) та сама торгова точка колекційних солдатиків знаходиться на ринку «Петрівка» у Києві, або фермерські органічні харчі на «Привозі» в Одесі….. через відсутність об’єкта стаціонарної локації, я такі магазини також не подаю як орієнтири інді-сторів.

 

  • Інді-стори – не ставлять за мету розвиватися в напрямку франшизи/мережі, тим самим зберігають дух/суть/атмосферу індепендент крамниці, в якій народжується те унікальне, що і забезпечує розвиток не просто рітейл галузі, а й суспільної взаємодії. Довелось викреслити чималу кількість класних проектів барберень, взуттєвих ремонтних майстерень тощо, які захотіли творити розвиток більше ніж 1єї місцини, тиражуватися.

 

Ітак, скоротивши список претендентів за цими критеріями, зупинився на наступних прикладах-взірцях індепендент крамниць України.

 

Київ: «Гитарный Дом»….крамниця гітар, як не дивно ))

Львів:  «Смаколик»….кав’ярня здорового харчування.

 

Завантажити таблицю